Chlomos, Korfu

Pôvodne som tento výlet chcel absolvovať na začiatku pobytu, nakoniec som bol rád, že som ho vôbec absolvoval. Autobusom z Agios Georgios south do strediska Mesongi (vystupovali sme na veľkom kruhovom objazde). Odtiaľ po hlavnej ceste k riečke Mesongi a rovno ďalej na koniec strediska.Cestou samozrejme dokúpiť nejaké pitivo v miestnom obchodíku.

Prvá časť cesty je absolutne nezáživná. Vedie po krajnici miestnej asfaltky v Mesongi. Najskôr mierne do kopca, neskôr kopec začína stúpať. Čím vyššie sa dostávame, tým viac sa otvárajú výhľady dozadu - na stredisko Moraitika/Mesongi, ale aj ďalej po pobreží smerom k Benitses. Rovnako je vidieť  biela lopta na Agia Deka, kde je letiskový radar.

Pred nami sú dva kopce. Ten pravý je bližšie, ale tam nejdeme. Na tom druhom sú dva stĺpy a tam sa chceme dostať. Prípadne iba do dediny Chlomos poniže. Každopádne by to mal byť najvyšší bod dnešnej túry.

Mesongi - Kopec nad Chlomosom. Pod stĺpmi je dedina Agios Dimitrios
Mesongi - Kopec nad Chlomosom. Pod stlpmi je dedina Agios Dimitrios

Moraitika. Na ľavom kopci v pozadí radar Agia Deka

Prvé spestrenie prináša osada Kato Spileo. Nižšie je grécky ortodoxný kotol, trochu vyššie je zhluk domov s tavernou 75 steps. Povyše sa dostávame do trochu hustejšieho zalesnenia, teda občas sa vyskytne tieň na krajnici.

Kato Spileo

Moraitika

Mesongi / Moraitika

Pred osadou Agios Dimitrios začínajú pribúdať výhľady aj na východné pobrežie Korfu pod nami. Pohľady ešte ďalej - na západné pobrežie Grécka sú zahmlené.

V dedine Agios Dimitrios mám problém s orientáciou, nakoľko už po vystúpení a autobuse v Mesongi som chcel na GPS nastaviť navigáciu po pripravenej trase, ale nejakým mne neznámym riadením osudu som navigáciu nezapol, dokonca sa mi podarilo aj vypnúť prijímač, takže nemám ani trasu. Našťastie švagor rovnakú somarinu nespravil a tak sa spoliehame na jeho smartfón.

Takže pokračujeme predpokladanou trasou mierne dolu do dediny Chlomos. Vynárame sa pri taverne Balis, kde je vybudované vyhliadkové miesto.

Od taverny Balis okolo zvoničky pomedzi opravené a namaľované domy, neskôr popri nenamaľovaných domoch, polozrúcaných aj tých, kde nám strecha nad hlavou drží iba nejakým nevysvetliteľným spôsobom až ku kostolu a cintorínu, kde je ďalšie vyhliadkové miesto.

Kostol má aj inú výhodu, že v tieni je taký malý múrik, kde sa dá posedieť, oddýchnuť a prípadne aj niečo pojesť pred ďalšou cestou.

Chlomos

Chlomos a pohľad na okolie Benitsesu

Neďaleko kostola začína aj cesta k už spomínaným dvom stĺpom na kopci (je ich vidno aj zo strediska Agios Georgios south). Nejakých 550 metrov jedným smerom, prevýšenie cca 60 metrov. Hoci sme kopec so stĺpmi mali naplánovaný, už sa nikomu nechce hore. Sme približne v polovici cesty a čaká nás ešte zostup cez Argyrades do Agios Georgios south.

Zostupujeme od kostola do dediny Chlomos, občas máme dojem, že ideme niekoho navštíviť, ale nakoniec sa dostávame na cestu vedúcu z dediny do Agios Georgios south. A hneď na začiatku lavička aj s vodou. Piť sme si netrúfli, ale opláchnutie tváre a tým aj schladenie prišlo vhod. Samozrejme, to schladenie trvalo ešte ďalších 14 sekúnd...

Chlomos - vľavo pri lavičke je tečúca voda (s kohútikom)

Za dedinou prichádzame na hlavnú cestu, ktorou by sme prišli z Agios Dimitriosu, tou pár metrov dolu a na najbližšej odbočke  doľava prechádzame na nespevnenú cestu do Argyrades. Tou dolu okolo pomerne výrazného starého lomu. Na ceste sa strieda štrkový povrch, občas je betón, vydrolený betón... Nad hlavou máme ďalšie mraky pavúkov...

Z Chlomosu do Argyrades

V malom sedle sa otvárajú výhľady naspäť na dedinu Chlomos.

Z Chlomosu do Argyrades - pohľad naspäť na Chlomos

Zo sedla ešte mierne hore a prichádzame do dediny Argyrades.Tu pár desiatok metrov popri hlavnej ceste a dostávame sa k prvému obchodíku.Tu dokupujeme niečo na pitie a pokračujeme cez Argyrades až do Agios Georgios south, kde zamierime spláchnuť prach a pot do mora.